Dijital Salon: Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik (UGC) Sosyal Medyada Nasıl Paylaşılır

Bir markanın en önemli varlıklarından biri - bu senaryoda SİZİN salonunuz oluyor - müşterileridir; insanların bir firma ile yaşadıkları iyi deneyimden sonra bir ürün satın alma ihtimallerinin %70 daha fazla* olduğunu biliyor muydunuz! ...ve insanlar, tanıdığı birinin belirli bir firma ile iyi deneyim yaşadığını gördüğünde, bu deneyim ikendisi de yaşamak ister.

 

Özetlemek gerekirse, insanlar birbirlerine bir şirkette güvendiklerinden daha fazla güvenirler. İşte bu yüzden kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC) paylaşımı, reklamlardan çok daha fazla etkileşim yaratır.

 

Kendi markanız veya salonunuz için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerden faydalanmak zor değil. Bir kullanıcının sosyal içeriklerini kullanmak için izin alıp, bunları pazarlama kanallarınızda paylaşmak, işte bu kadar basit; aslında bu, "kulaktan kulağa pazarlamanın" modern versiyonudur!

 

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriğin (UGC) Sosyal Medyada paylaşılmasının bazı avantajları şunlardır:

  • Güvenilir, benzersiz ve ilgi çekicidir
  • UGC gerçek hayattan kaliteli servis kanıtları sunar
  • Bu tür içerik, dijital görünümü ve erişimi arttırır
  • Ücretli içerikler veya reklamlardan çok daha güvenilirdir
  • Bir markanın/salonun takipçileri ile birlikte büyüyebilmesini sağlar (yani, müşteriler)
  • Marka bağlılığını geliştirir ve güçlendirir
  • UGC daha geniş bir topluluk oluşturmak için harika bir yoldur

"İçeriğinizi kendinize göre değil, müşterilerinize göre seçin.
Müşterilerinizi kahraman yapın!"

 

– Ann Handley, Dijital Pazarlama Öncüsü

 

Artık neden UGC kullanmanız gerektiğini bildiğinize göre, bunu kendi sosyal medya kanalınızda nasıl paylaşabileceğinize bakalım – Instagram üzerinden örnekler vereceğiz:

 

Dijital Salon: Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik (UGC) Sosyal Medyada Nasıl Paylaşılır
  1. Yeniden paylaşmak istediğiniz müşteri fotoğrafını seçin ve telefonunuz ile ekran görüntüsünü alın
  2. Yalnızca görsel kalacak şekilde kırpın
  3. Instagram'ı açın ve başka fotoğraflar paylaşırken ne yapıyorsanız aynısını yapın
  4. Başlığınızı yazın, hashtag'ler ekleyin ve orijinal yaratıcıyı etiket/mention
    kullanarak eklemeyi unutmayın!

Bir içeriği "regram" etmenin en kolay yolu budur, bunu yapabilmenizi sağlayan Regram veya Repost it gibi çeşitli uygulamalar da mevcuttur. Ama bu uygulamalar, ücretsiz veya ücretli sürümü kullanıyor olmanıza göre değişen çeşitli avantaj ve dezavantajlara sahipler.

 

İçerik "regram" ederken, takipçilerinizin yalnızca sonuç ile değil, ayrıca yapılan işlem (örn. kullanılan renkler veya görünümün/tekniğin adı - bunu öğrenip kendileri de bundan faydalanabilmeliler!) ile de ilgilendiklerini unutmayın. Yani, eser sahibini tag/mention ile kaynak göstermenin yanısıra (ki bu bir başkasının içeriğini kullanırken OLMAZSA OLMAZDIR) ilgi çekici bir başlık seçmeyi ve alakalı hashtagleri kullanmayı unutmayın.

 

İçerik paylaşımının karşılıklı olduğunu unutmayın. Yani UGC doğru kullanıldığında hem marka/salon hem de müşteri için oldukça faydalıdır. Bu durumda salon fayda sağlayacaktır çünkü, bu tür içerikler ile hedef kitlelerine ulaşıp onların ilgisini çekerler. Müşteriye sağlayacağı fayda ise, yalnızca içeriklerinin daha geniş bir kitleye ulaşmasını (potansiyel takipçilerini, beğenilerini ve genel etkileşimi artırmak) sağlamak değil, aynı zamanda marka sadakatini arttırarak, kendilerini bir marka için değerli hissederler.

 

İlham almak ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik örneklerini görmek için Schwarzkopf Professional Instagram hesabına göz atabilirsiniz: @schwarzkopfprotr.

 

Kaynak: Social Sprout pazarlama verileri*